»Ne bi bilo slabo, če bi za nekaj časa prepovedali ameriške filme. Tri četrtine planeta razmišljata o filmu z vidika in po merilih ameriške kinematografije … Ljudje morajo spoznati, da so tudi drugi načini snemanja filmov, ne le ameriški.«
»Petdeset let po oktobrski revoluciji ameriški film obvladuje svetovno kinematografijo. Temu ni kaj veliko dodati. Razen da moramo tudi mi na svoj skromni način v mogočnem hollywoodskem imperiju ustvariti dva ali tri Vietname (Cinecittà, Mosfilm, Pinewood itd.), tako v ekonomskem kot estetskem smislu, torej z bojem na dveh frontah. Ustvariti moramo nacionalne, svobodne, bratske, tovariške in prijateljske kinematografije.«
»Reči, da je Renoir najbolj inteligenten režiser, pomeni reči, da je Francoz od glave do pete. In če je Eléna in možje francoski film par excellence, je zato, ker gre za najbolj inteligenten film na svetu. Je umetnost in hkrati teorija umetnosti. Lepota in hkrati skrivnost lepote. Film in hkrati analiza filma.«